„Bega“ - tarp transporto ir logistikos sektoriaus lyderių
Lietuvos verslo laikraštis ir naujienų portalas „Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko didžiausią progresą 2023 metais pasiekusias Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus įmones. Šio reitingo šeštojoje vietoje įrašyta Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“.
„Žiūrint šiemet į dešimtuką, matosi kad įmonėms buvo sunku auginti pajamas. O jei pajamos augo – buvo sunku tai suderinti su pelno augimu. Tad dešimtuke atsirado tie, kurie daugiau ar mažiau augino abu rodiklius“, – sako VŽ duomenų analizės skyriaus vadovas Arūnas Janeliūnas.
Šaltinis: "Verslo žinios"
Kompanijos „Bega“ generalinis Laimonas Rimkus, teigia kad geresnius 2023 m. rezultatus lėmė išaugęs partnerių pasitikėjimas.
„2023 m. kartu su partneriais įgyvendinome net keletą mums iš esmės naujų, bet sėkmingų didžiagabaričių krovinių transportavimo projektų skirtingiems užsakovams, tarp kurių buvo ir didžiausias uosto istorijoje vienalytis negabaritinis krovinys – „Orlen Lietuva“ 1.500 t reaktorius, taip pat mažesni, po 200–400 t sveriantys įrenginiai. Teikėme paslaugas ir gabenant unikalią po 400 t sveriančią elektros tinklo stabilizavimo įrangą „Litgrid“, – VŽ komentuoja L.Rimkus.
Jis taip pat sako, kad pernai tam tikro lankstumo bei įsiklausymo į partnerių poreikius reikėjo ir tradiciniuose – birių krovinių – segmentuose.
2023 m. „Bega“daug investavo į savo gamybinius pajėgumus, pertvarkė trąšų eksporto terminalą taip, kad jį būtų galima naudoti Lietuvos žemės ūkio produktų eksporto reikmėms.
„Žinia, dėl sankcijų ir kitų priežasčių nutrūkus įprastoms trąšų gamybos bei tiekimo grandinėms, tai pajautė ne tik uostas, bet ir Lietuvos ūkininkai, kurie neteko galimybės įsigyti trąšų tiek iš šalių, kurioms taikoms sankcijos, tiek vietos rinkose. Todėl atsirado poreikis trąšų importui ir atitinkamai logistikos bei visų jos grandžių, įskaitant jūrų uosto paslaugas, transformacijai“, – pasakoja L. Rimkus.
Jis nurodo, kad šiemet bendrovė investavo į krovos procesų valdymą, eksporto bei importo paslaugų gerinimą. „Bega“ planuoja tęsti nuo 2016 m. vykdomą savo lokomotyvų parko modernizaciją, konvertuoja senuosius dyzelinius lokomotyvus į elektrinius robotizuotus traukos įrenginius. Kartu analizuojamos ir žaliojo vandenilio panaudojimo tokiai įrangai galimybės.
Šiuo metu didžioji perkraunamų krovinių dalis yra arba Lietuvos eksportas, arba į Lietuvą bei kitas Baltijos šalis importuojami kroviniai. Birių žemės ūkio produktų srautas iš Ukrainos į Klaipėdą yra sustojęs, tačiau „Bega“ vis dar aptarnauja Ukrainos maistinio aliejaus tranzitą.
„Kol kas matome, kad šiemet krovos apyvarta tonomis viršys praėjusių metų rezultatą, tačiau finansinius rodiklius vertiname atsargiau, nes akivaizdu, kad patiriamos sąnaudos, investuojant į krovos pajėgumų pritaikymą naujiems poreikiams, kylant darbo užmokesčiui, didėjant tam tikrų mūsų perkamų paslaugų tarifams, yra išaugusios“, – kalbėjo L. Rimkus