header-photo
post-201

Naujas krovinių srautas planuojamas per kompanijos „Bega“ terminalą

AB „Lietuvos geležinkeliai" krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo" kartu su partneriais kasmet perveš apie 500 tūkst. tonų kukurūzų iš Ukrainos į Klaipėdos jūrų uostą. Į laivus šis krovinys bus kraunamas Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ universaliame žemės ūkio produktų krovos terminale.

Dėl kukurūzų eksporto trišalį ketinimų memorandumą  pasirašė „LG Cargo", „Imlitex Holdings" ir Ukrainos bendrovė „Urchim".  Numatoma, jog pirmasis krovinys iškeliaus dar pirmąjį šių metų pusmetį.

„Kiekvienas naujas susitarimas šiuo įtemptu metu mums yra reikšmingas laimėjimas, nes tai garantuoja stabilų krovinių srautą. Šiuo metu, kai dėl viruso sukeltos sumaišties verslas susiduria su netikėtais tiekimo grandinės iššūkiais, geležinkelis išlieka vienas patikimiausių krovinių pervežimo būdų. Vertiname partnerių pasitikėjimą ir dėsime visas pastangas užtikrinti nenutrūkstamą krovinių judėjimą tarp Ukrainos ir Lietuvos", – sakė „LG Cargo" generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

„Jau daug metų „Imlitex Holdings" veikia kaip virtualus žaliavų tiekimo tiltas tarp Ukrainos ir Baltijos šalių pramonės įmonių. Tikime, kad šis logistinis projektas sukurs vertes ne tik Klaipėdos uostui, bet ir Ukrainos žemės produkcijos eksportuotojams, kurie augant  derliaus  apimtims nuolat susiduria su logistikos iššūkiais per Juodosios jūros uostus", – teigė „Imlitex Holdings" valdybos pirmininkas Vygandas Blandis.

Traukinių sąstatai į Lietuvą keliaus iš Ukrainos per Baltarusiją, o pervežimus užsienio valstybėse vykdys šių šalių geležinkelių bendrovės.  Esant poreikiui, „Imlitex Holdings" išsinuomos 250 vagonų.

Lietuvoje nuo pasienio Kenos geležinkelio stotyje krovinių sąstatą perims „LG Cargo" ir jį pristatys į Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega" Universalų žemės ūkio produktų krovos terminalą, kuris yra didžiausias bei moderniausias Baltijos jūros regione.

Šis krovos kompleksas buvo baigtas plėtoti praėjusiais metais, į jo plėtrą per pastarąjį dešimtmetį buvo investuota per 50 mln. eurų. Kompleksą sudaro 28 įvairaus tipo — silosų ir plokštuminių sandėlių — talpyklos, kurių bendra talpa siekia 400 tūkst. kub. m. Tai leidžia vienu metu uždarose talpyklose sukaupti tiek krovinio, kiek atgabena 100 geležinkelio sąstatų.

Taip pat komplekse veikia grūdų valymo ir džiovinimo technologinė įranga, leidžianti priimti eksportui skirtus grūdus tiesiai iš ūkininkų laukų, geležinkelio vagonų ir autotransporto iškrovimo-pakrovimo stotys, laivų pakrovimo-iškrovimo įranga bei technologijos, įvairių tipų krovinio svarstyklės, autotransporto logistikos centras su krovinio mėginių paėmimo įranga, momentinėmis kokybės tyrimų laboratorijomis ir kt. 

Laivai komplekse pakraunami ir iškraunami prie unikalių krantinių – 236,8 metro ilgio ir 30 metrų pločio pirso, prie kurio esantis 14,5 metro gylis leidžia aptarnauti didžiausius į Klaipėdos uostą galinčius įplaukti laivus. 

Bendras metinis kompanijos „Bega“ žemės ūkio produktų krovos terminalo komplekso pajėgumas – per 4 mln. tonų per metus.

Grįžti į naujienų sąrašą