header-photo
post-164

„Imlitex Holdings“ eksporto srautus kreipia per jūrų krovinių kompaniją „Bega“

Į Klaipėdos jūrų uosto žemės ūkio produktų krovos segmentą ateina naujas stambus žaidėjas – „Imlitex Holdings“, viena didžiausių įmonių grupių Lietuvoje, užsiimanti specializuotų žaliavų pramonei tiekimu. 

Grūdų bei kitos žemės ūkio produkcijos prekybos apimtis plečianti šios grupės įmonė „Imlitex Agro“ pasirašė ilgalaikę bendradarbiavimo sutartį su Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, kuri yra viena iš žemės ūkio produktų krovos segmento  lyderių Klaipėdos uoste.

Iki šiol „Imlitex Agro“ grūdų krovai didžiąja dalimi naudojosi Rygos uoste turimu krovos terminalu. Nauja sutartis leis pakreipti Lietuvoje superkamos ir eksportuojamos žemės ūkio produkcijos balansą per geografiškai patogesnį Klaipėdos uostą.

Stato talpyklas

Pagal bendradarbiavimo sutartį, kompanija „Bega“ plečia savo eksploatuojamo universalaus žemės ūkio produktų krovos terminalo pajėgumus, pastatydama naujas silosų tipo talpyklas. Iš viso „Bega“ šiuo metu stato 6 talpyklas po 12 tūkst. kubinių metrų, dalis jų bus skirta „Imlitex Agro“ eksportuojamų grūdų sukaupimui. Pradėti eksploatuoti naujas talpyklas planuojama nuo ateinančio grūdų eksporto sezono.

Įgyvendinus šį projektą, bendra kompanijos „Bega“ žemės ūkio produktų krovos terminalo talpyklų bei sandėlių talpa pasieks 372 tūkst. kubinių metrų. Tai didžiausi vienkartinio grūdų bei kitos žemės ūkio produkcijos vienkartinio sukaupimo pajėgumai Klaipėdos uoste.

Pirmuoju etapu „Bega“ į naujų talpyklų statybą investuoja 5 mln. eurų. Papildomai kompanija investuos į uždaras krovinio transportavimo sistemas, sujungsiančias naująsias talpyklas su geležinkelio vagonų, automobilių iškrovimo stotimis bei krantinėmis, o Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai užbaigus dalies „Begos“ naudojamų krantinių rekonstrukciją bei gilinimo darbus, jose bus statoma nauja laivų krovos įranga. Todėl perspektyvoje „Begoje“ žemės ūkio produkcija vienu metu bus iškraunama ir pakraunama į tris laivus, du iš jų – maksimalaus Klaipėdos uoste galimo tonažo. Taip pat dėl turimų unikalių infrastruktūrinių parametrų šioje kompanijoje yra vykdomas birių krovinių transšipmentas (krovinio perkrovimas iš laivo į laivą). Visa tai leis sklandžiai aptarnauti tiek jau esamus, tiek naujus krovinių srautus.

Pasak kompanijos „Bega“ valdybos pirmininko Aloyzo Kuzmarskio, išskirtines galimybes bendrai veiklai atveria ir „Begos“ plėtojamos gamybinės teritorijos, esančios šalia jūrų uosto. Jose planuojama su uostu susijusi logistinė-gamybinė veikla, t.y. krovinio sukaupimas, paruošimas, pirminis perdirbimas, pakavimas ir t.t. Juolab, kad „Imlitex Holdings“ grupė yra viena iš didžiųjų Lietuvos krovinių gabentojų, kurios spektras apima ne tik žemės ūkio produkciją, bet ir kitas žaliavas, skirtas maisto, chemijos, plastikų, biokuro, tekstilės ir kitoms pramonės įmonėms.   

Kretingoje – naujas elevatorius

„Imlitex Agro“, aktyviai didindama grūdų supirkimo apimtis ir tiesioginę prekybą žemės ūkio produkcija pasaulinėse eksporto rinkose, priversta plėsti ir šiai veiklai skirta infrastruktūrą.

Visoje Lietuvoje grūdines kultūras superkanti „Imlitex Agro“ šiuo metu Kretingoje stato grūdų elevatorių su džiovinimo bei valymo įranga, kurio 37.500 kubinių metrų operatyvinės talpos pajėgios vienu metu sutalpinti 30 tūkst. tonų grūdų. Elevatorius bus paruoštas darbui iki ateinančios javapjūtės. Jame apdoroti grūdai bus gabenami tiesiai į Klaipėdos uostą, kompanijos „Bega“ terminalą, ir čia kraunami į laivus. 

„Visos šios investicijos ir nauja partnerystė Klaipėdos uoste atveria Lietuvos ūkininkams dar platesnes ir patrauklesnes grūdų pardavimo galimybes“, - sako „Imlitex Holdings“ valdybos pirmininkas Vygandas Blandis.

Sieks įdarbinti ekologišką transportą

Pasak kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus Laimono Rimkaus, šis bendradarbiavimas, be kita ko, apima ir inovatyvių transportavimo sprendinių paieškas, logistinėse grandinėse tarp elevatorių ir uosto terminalo siekiant įdarbinti ekologišką transportą.

„Bega“ jau turi patirties kompanijos viduje geležinkelio šilumvežius su dyzeliniais varikliais keičiant  elektriniais robotais-lokomotyvais, kurių dėka manevrai geležinkelio terminaluose atliekami į aplinką neišmetant jokių teršalų, t.y. su nuliu emisijų. Be to, „Bega“ kartu su partneriais dalyvauja hibridinės suskystintų gamtinių dujų (SGD) ir elektros jėgainės varomo geležinkelio lokomotyvo sukūrimo projekte, kuris leis išplėsti ekologiško geležinkelio transporto panaudojimą ir už kompanijos ribų.


Anot L. Rimkaus, panašią patirtį diegiant žaliąsias technologijas ruošiamasi pritaikyti ir sunkiojo autotransporto srityje. Juo labiau kad nuo šių metų Lietuvoje įsigaliojo savavaldes transporto priemones įteisinantis įstatymas, o susisiekimo ministras Rokas Masiulis savo įsakymu patvirtino lankstų savivaldžių automobilių naudojimo reglamentavimą. 

„Šalies valdžiai imantis priemonių paskatinti elektromobilių ir savavaldžių automobilių rinkos plėtrą, mes įsiklausome į šias iniciatyvas ir stengiamės būti vieni pirmųjų, kurie jas įgyvendins“, - sako L. Rimkus.

V. Blandžio teigimu, „Begos“ patirtis realiai įgyvendinant inovatyvius projektus, diegiant aplinkai draugiškas technologijas, techninis-technologinis potencialas bei ilgalaikė jo plėtros perspektyva didžiąja dalimi ir lėmė tai, kad būtent ši krovos kompanija buvo pasirikta kaip pagrindinis partneris eksportuojant žemės ūkio produktus per Klaipėdos uostą.

„Mūsų holdingo kompanijos Europoje ir pasaulyje yra vertinamos už sąžiningą požiūrį į partnerystę bei unikalią verslo kultūrą. Manau, šiais atžvilgiais mūsų ir kompanijos „Bega“ vertybės sutampa“, - sako V. Blandis.

Grįžti į naujienų sąrašą