header-photo
post-18

SPALĮ PASIEKTAS DIDŽIAUSIAS MĖNESIO KROVOS REZULTATAS

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos šiemet atlikti akvatorijos gilinimo prie krovos krantinių darbai duoda realių rezultatų. Po to, kai liepos 31 d. Uosto kapitono sprendimu prie jūrų krovinių kompanijos „Bega“ pirso buvo patvirtinta 13 metrų grimzlė, per ją jau perkrauta apie 700 tūkstančių tonų žemės ūkio produkcijos, o spalį „Bega“  prisidėjo prie uoste pasiekto visų laikų krovos rekordo, pasiekusi didžiausią mėnesio krovos rezultatą kompanijos istorijoje.

528 tūkstančiai tonų per spalio mėnesį – tokį rekordinį kompanijos „Bega“ vieno mėnesio krovos rezultatą didžiąją dalimi lėmė ypač išaugusi žemės ūkio produktų krova per Universalų šių produktų eksporto-importo bei paskirstymo terminalą ir jo krantines - vadinamąjį naująjį „Begos“ pirsą. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, šios rūšies krovinių krauta 3,3 karto daugiau.

Nuo rugsėjo pradžios „Bega“ prie pirso krantinės kas savaitę priima „Panamax“ ar „Post Panamax“ tipo laivus, į kuriuos kraunami eksportuojami šių metų derliaus grūdai. Tarp šių laivų buvo ir sausakrūvis „Piera“, išgabenęs didžiausią – 74 tūkstančius tonų – lietuviškų grūdų partiją per visą Klaipėdos uosto istoriją. Iš viso per rugsėjį-spalį „Begos“ žemės ūkio produktų eksporto-importo terminale pakrauti 9 „Panamax“ bei „Post Panamax“ tipo laivai ir dar 20 mažesnių. Šiuo metu terminalo talpyklose jau sukauptos naujos partijos grūdų pakrovai į laivus.

Pasak kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, prielaidas augimui sudarė pasiekti nauji infrastruktūriniai bei gylio parametrai prie kompanijos krantinių ir iki 13-13,2 padidintos maksimalios laivų grimzlės.

„Galimybė transportuoti maksimaliai dideles krovinio partijas – vienas iš pagrindinių krovinių pardavėjų bei pirkėjų reikalavimų, norint optimizuoti transportavimo kaštus. Džiaugiamės, kad mūsų, uosto operatorių, ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos bendros pastangos bei kartu planuojami ir realiai vykdomi uosto infrastruktūros bei krovos terminalų pajėgumų plėtros darbai yra nukreipti patekinti šiuos reikalavimus. Tai atsispindi ir krovos rezultatuose“, - sako A. Kuzmarskis.

Žinia, šiuo metu Klaipėdos uostas jau yra naujame infrastruktūros kūrimo etape, ruošiantis uosto kanalo bei akvatorijos prie tam tikrų krantinių gilinimui iki 17 m. Esant tokiems gylio parametrams, pavyzdžiui, tokį „Post Panamax“ tipo laivą, kaip minėtasis „Piera“, jau būtų galima pakrauti pilną – iki 91 tūkstančio tonų, t.y. 17 tūkstančių tonų daugiau nei jis išgabeno. Skaičiuojant visus vien tik per pastaruosius du mėnesius „Begoje“ grūdų pakrovai priimtus laivus, šis papildomas kiekis siektų apie 100 tūkstančių tonų.

„Tai svarbu, nes galimybė pakrauti pilnus didelio tonažo laivus atpigina krovinio gabenimo kaštus“, - komentuoja A. Kuzmarskis.   

Iš viso šį sezoną kompanija „Bega“ planuoja perkrauti apie 1,5 mln. t žemės ūkio produktų, iš kurių apie 1 mln. bus Lietuvoje išauginti grūdai.

Grįžti į naujienų sąrašą