KOMPANIJOS „BEGA“ KRANTINĖS RUOŠIAMOS MAKSIMALIAI LAIVŲ GRIMZLEI
Praėjus daugiau nei metams laiko nuo naujojo Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „BEGA“ naudojamo pirso pripažinimo tinkamu eksploatuoti, kompanija prie jo jau priėmė ir aptarnavo netoli šimto laivų bei perkrovė apie 1 mln. tonų žemės ūkio produktų.
Per šį laiką Uosto tarnybos sukaupė pakankamai patirties prie pirso švartuoti įvairaus dydžio laivus, tarp jų – ir didelio tonažo („Panamax“ tipo), įvertinti jo eksploatavimo galimybes bei įsitikinti navigaciniu saugumu.
Šiuo metu prie pirso (krantinės Nr. 66a-67a) yra atliekami baigiamieji darbai, kurie užtikrins leistiną 13,2 metro grimzlę prie jo. Darbus planuojama užbaigti mažiau nei per porą mėnesių.
Prie KJKK „BEGA“ krantinių užvirė infrastruktūros gerinimo darbai. Tam pasitelkta ir narų pagalba.
„Mes vertiname tai, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiuo metu jau atlieka baigiamuosius darbus prie pirso. Pakankama leistina laivų grimzlė prie krantinių yra būtina sąlyga siekiant išlaikyti bei pritraukti naujus krovinių srautus. Tokių krovinių transportavimo maršrutų parinkimui lemiamą reikšmę turi galimybė prie krantinių aptarnauti didelio tonažo laivus, kurie krovinio siuntėjui leidžia optimizuoti transportavimo kaštus. Labai svarbu, kad šie darbai būtų atlikti numatytais terminais ir kokybiškai, nes kiekvienas uždelstas mėnuo – tai iki 100 tūkst. tonų prarastų krovinių, kurie galėjo ir gali būti perkrauti per šias krantines“, - sako kompanijos „BEGA“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis.
Šiuo metu taip pat pradedami akvatorijos gilinimo iki 14 metrų prie krantinių Nr. 69 ir 70 darbai. Kadangi šios krantinės prieš 11 metų buvo pastatytos jau tada numatant jas 14 metrų gyliui, pačių krantinių rekonstruoti nereikės, užteks tik nukasti gruntą ties jomis.
Didesni darbai laukia prie krantinių Nr. 67 ir 68, kurios bus rekonstruojamos pritaikant jas 14,5 metro gyliams. Po rekonstrukcijos krantinės bus tinkamos priimti 95 tūkst. DWT laivus iki 250 metrų ilgio. Darbus planuojama pradėti pirmąjį šių metų pusmetį ir baigti maždaug per 8 mėnesius.
Kompanija „BEGA“ savo ruožtu tęsia investicijas į suprastruktūrinius objektus. Šiuo metu projektuojami sandėliai ir talpyklos, kurių projektai bus realizuojami pradėjus krantinių rekonstrukciją, kurių užnugaryje pastarieji yra.
Atliekami birių medžiagų importo terminalo plėtros paruošiamieji darbai. Jie susiję su krantinių Nr. 67 ir 68 rekonstrukcija ir skirti maksimaliai efektyviai išnaudoti atsirasiančius naujus infrastruktūrinius parametrus. Pagal kompanijos „BEGA“ planus, įgyvendinus visus numatytus darbus, krovinių srautą vien per šias krantines (67-68) bus galima padidinti apie 1-1,5 mln. tonų. Panašia apimtimi, t.y. dar apie 1,5 mln. t, galima bus padidinti krovą ir per naująjį pirsą (66a-67a), prie jo įgyvendinus visus projektinius sprendinius.
Jau artimiausiu metu atlikus gilinimo, krantinių rekonstrukcijos bei kitus darbus, kompanija „BEGA“ įgis naujus konkurencingesnius infrastruktūros parametrus.