„BEGOS“ TERMINALUOSE – INTENSYVI KROVA IR INFRASTRUKTŪROS PARAMETRŲ GERINIMAS
Sausio pabaigoje – vasario pradžioje spaudęs šaltis Klaipėdos jūrų krovos kompanijos „Bega“ darbo nesutrikdė.
Tiesa, dėl oro sąlygų dviejų laivų su fosfatų žaliava ir apatitais (žaliavos fosforinių trąšų gamybai) iškrova iš sausio mėnesio persikėlė į vasarį, tačiau kiti darbai vyksta kaip suplanuota ir yra išlaikomas augantis krovos tempas.
Žinia, 2013-aisiai kompanijos „Bega“ krovos apyvarta, palyginti su 2012 m., augo 12 proc.
Ypač intensyvi krova vyksta naujajame kompanijos Universaliame žemės ūkio produktų krovos terminale, kuris yra suprojektuotas ir technologiškai pritaikytas darbui dviem režimais – eksporto (krova į laivą iš sandėlio/geležinkelio vagonų ar autotransporto) ir importo (krova iš laivo į sandėlį/geležinkelio vagonus ar autotransportą) vienu metu.
Šią savaitę iš prie šiaurinės pirso pusės (krantinė Nr. 66a) prišvartuoto laivo yra iškraunama cukraus žaliava, o tuo pačiu metu į prie kitos pirso pusės (krantinė Nr. 67a) vieną po kito statomus laivus kraunamos grūdinės kultūros bei kiti eksportiniai žemės ūkio produktai.
Kompanija „Bega“ dar nebaigė lietuviškų grūdų eksporto sezono. Šiuo metu kompanijos terminalo talpyklose yra sukauptos grūdų partijos, kurios netrukus bus pakrautos į laivus ir išgabentos gavėjams. Tuo pačiu metu bus priimama ir importinė žemės ūkio produkcija.
Statydama terminalą, kompanija kėlė uždavinį užtikrinti jo universalumą bei galimybę išvengti sezoniškumo. Šis tikslas buvo pasiektas ir dabar duoda lauktų rezultatų.
Prie krovos pajėgumų didinimo bei sąlygų gerinimo prisideda ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, sausio viduryje atlikusi akvatorijos gilinimo iki 14 m. darbus tarp pirso ir 67 krantinės, kas leis prie pirso priimti didesnę grimzlę turinčius laivus.
Be to, jau yra parengtas ir patvirtintas techninis projektas, pagal kurį šiemet bus pradėta krantinių Nr. 67-68 rekonstrukcija ir akvatorijos prie jų gilinimas iki 14,5 m.
Šiemet iki 14 m. bus išgilinta akvatorija ir prie krantinių Nr. 69-70. Jos jau yra pastatytos šiam gyliui, todėl rekonstruoti krantinių nereikės.