KAS SLYPI UŽ "BEGOS" TVOROS
Jūrų krovos kompanijoje "Bega" buvo surengta atvirų durų diena. Norinčiųjų pamatyti, kas yra už bendrovės tvoros, buvo daugiau nei tikėtasi.
Pirmą kartą "Begoje" atvirų durų diena surengta minint kompanijos įkūrimo dešimtmetį 2002-aisiais. Šiemet per dvi valandas, skirtas bendrovės darbuotojų šeimoms, atėjo per 100, o miestiečiams nurodytu laiku - beveik 100 žmonių.
Kompanijos technikos direktorius Laimonas Rimkus pasakojo apie tai, kokie kroviniai kraunami "Begoje", rodė jų pavyzdžius. Pasirodo, jų yra keliolika rūšių - ir skysti, ir birūs. Neskaitant įvairių trąšų, iškastinių mineralinių žaliavų, grūdų, cukraus žaliavos, cemento, egzotiškiausi - kokosų ir palmių aliejai. Pastarasis naudojamas biodegalų ir kosmetikos gamyboje.
Kroviniai atkeliauja net iš Afrikos ir Australijos, iškasama soda - iš Brazilijos, apatitų koncentratas - iš Kolos pusiasalio ir t. t. Ekskursijos metu atskleistos visos geležinkelio vagonų bei sąstatų, laivų ir sandėlių reikalingumo paslaptys: sužinota, kad skysti kroviniai keliauja vamzdžiais, esančiais po žeme, kad rapsų ir sojos aliejai laikomi nerūdijančio plieno talpyklose. Ne tik paaiškinta, kaip iškraunami vagonai, laivai, kaip dirbama dieną, kaip naktį, bet ir parodyta, kaip tai daroma.
Vaikams buvo įdomu sužinoti, kaip kompanija prisišaukia laivą, kaip dėdės kompiuterio pagalba valdo krovos procesą, kam reikalingi kompanijoje apsaugininkai, kad jau šiemet bus statomas naujas pirsas, kad rezervinėje teritorijoje trukdančius pastatus reikės nugriauti, ir t. t. L. Rimkus juokavo, jog jeigu jie gerai nesimokys mokykloje, tai negausią gero darbo "Begoje". Dabar joje dirba 265 žmonės. Ir dėl šalyje prasidėjusio sunkmečio dar nebuvo nė vienas atleistas.
Po bendrovės teritoriją vedžiojo, viską rodė ir atsakinėjo į suktus suaugusiųjų klausimus krovos darbų komplekso viršininkas Stanislavas Lamakinas.
Vaikai buvo vėžinami apie 1 km dviem bendrovės manevriniais šilumvežiais. "Begos" teritorijoje yra net 14 km geležinkelio kelių, kuriuos ji pati prižiūri. Pasirodo, yra patalpos, kuriose žiemą atšildomi iš Rusijos atkeliavę vagonai. Mažiesiems buvo tikra atrakcija užlipti metaliniais laiptais į 12 m aukštyje esančią operatorinę, pasėdėti prie traktoriaus vairo, savo akimis pamatyti krovą mineralinių inertinių medžiagų sandėlyje.
"Nemaniau, kad bus taip įdomu", - dalijosi įspūdžiais iš teritorijos išeinančios moterys.
“Vakarų ekspresas”, 2009 06 18